سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سر شیشه و شیشه شیر نوزاد

نظر

 

 شیشه شیر نوزاد

شیشه شیر نوزاد یکی از اولین لوازم مورد نیاز نوزاد در خرید سیسمونی می باشد. شیردهی به نوزاد چه با شیر مادر انجام شود و چه با شیر خشک، داشتن شیشه شیر باز هم ضروری است. شیشه شیر برای تغذیه نوزاد با شیر خشک و یا دادن مکمل در کنار شیر مادر کاربرد دارد. بنابراین برای تغذیه راحت و اصولی نوزاد، بهتر است شیشه شیر مناسب خریداری کنید. همچنین با استفاده از شیشه شیر، مقدار شیر دریافتی کودک را مشاهده و کنترل کنید.

چه شیشه شیری را انتخاب کنیم؟

یک شیشه شیر از قسمنهای مختلفی تشکیل شده است. سر شیشه، بطری شیشه شیر و درپوش یک شیشه شیر را تشکیل می دهند. مهمترین قسمت این محصول همان سرشیشه است که در تماس مستقیم با دهان کودک می باشد و در انتخاب آن، باید دقت کنید که نوزاد سر شیشه را قبول کند. زیرا بسیاری از نوزادان که با شیر مادر تغذیه می کنند، ممکن است به راحتی هر سر شیشهای را نپذیرند.

انواع سر شیشه

سر شیشه ها دارای جنس ها و مدلهای متفاوتی هستند که هر کدام نیز کاربرد خاص خودشان را دارند.

سرشیشه معمولی

این مدل ها به مدل کلاسیک نیز معروفند. در هنگام شیر خوردن با این مدل، نوزاد احتیاج به مکش خاصی ندارد و به راحتی می تواند شیر لازم را دریافت کند. اما می تواند به رشد کام و فک نوزاد آسیب برساند.

سر شیشه ارتودنسی

این سر شیشه ها مناسب با رشد دندانهای نوزاد هستند. دارای یک حباب در یک طرف آن است که با زبان نوزاد تماس پیدا می کند.

سرشیشه ضد نفخ

این مدل از سر شیشه دارای سوراخهای ریزی بر روی آن است که از ورود هوا به دهان نوزاد جلوگیری می کند. این مدل با ایجاد مکش، میزان ورود هوا و شیر را کنترل می کند و نفخ و کولیک نوزاد را کاهش می دهد.

سر شیشه شبیه سینه مادر

این مدل راحتی بیشتری را در هنگام تغذیه با شیشه شیر به وجود می آورد. شباهت آن به سینه مادر باعث می شود رشد فک و کام نوزاد نیز به صورت طبیعی طی شود.

سرشیشه ها از نظر جنس نیز انواع گوناگونی دارند:

سرشیشه لاتکس

این مدل از جنس پلاستیک نرم و منعطف لاتکس است. این جنس شباهت زیادی به سینه مادر دارد و مکیدن آن برای نوزدان بسیار راحت و لذت بحش است. سری لاتکس معمولا دارای رنگ طلایی و قهوه ای مات است. نرمی و لطافت آن، ممکن است باعث شود زودتر خراب شود که در این زمان باید سر شیشه را تعویض کنید.

سر شیشه سیلیکونی

این سری از جنس پلاستیک محکم تر از سری لاتکس است. دارای مقاومت و طول عمر بیشتری است. مناسب برای نوزادانی است که عمل مکیدن را محکم تر انجام میدهند. همچنین برای نوزادانی که به سری لاتکس حساسیت دارند نیز مناسب می باشد.

در انتخاب سر شیشه مناسب، سن نوزاد را نیز باد در نظر بگیرید. سر شیشه ها دارای شماره هستند که میزان خروجی شیر را تعیین می کنند:

سر شیشه شماره 1: به آن سر شیشه یک قطره نیز می گویند و مناسب برای نوزاد از بدو تولد است.

سرشیشه شماره 1 با خروجی نیم قطره: که مناسب برای نوزدان نارس و از بدو تولد است.

سرشیشه شماره 2: یا دو قطره که میزان خروج شیر کمی بالاتر می رود و برای نوزدان از 3 ماهگی به بالا کاربرد دارد.

سر شیشه شماره 3: یا سه قطره که برای نوزادان از 6 ماهگی به بالا مناسب است که میزان شیر بیشتری نیاز دارند.

سرشیشه شماره 4: برای نوزادان تا دو سالگی نیز مناسب است و برای دادن مکمل و آبمیوه نیز کاربرد دارد.