سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اجزای تشکیل دهنده صندلی ماشین کودک

نظر

 

اجزای صندلی ماشین کودک چیست و چه کاربردی دارند؟

صندلی ماشین کودک، مخصوص کودکان طراحی و تولید می شود و امنیت کودک را در خودرو فراهم می کند. صندلی کودک، علاوه بر محافظت از بچه، باید دارای جای نشستن راحت نیز باشد. این صندلی دارای اجزای مختلفی است و شناخت هر یک از آنها و کاربردی که دارند به استفاده درست و ایمنی حداکثری کودک کمک می کند. چرا که در صورت استفاده اشتباه و توجه نکردن به کارایی هر یک از اجزاء ،ممکن است امنیت کودک به خطر بیندازد. در اینجا شما را با اجزای تشکیل دهنده صندلی ماشین نوزاد و کودک آشنا می کنیم.

برچسب صندلی ماشین کودک

برچسب صندلی ماشین را بعد از خرید جدا نکنید و حاوی اطلاعاتی از صندلی ماشین درباره محدودیتهای وزن و قد کودک، استانداردها و تائیدیه ها، زمان و مکان ساخت و تاریح انقضای صندلی می باشد. همچنین اطلاعاتی درباره ساختار و نصب صندلی را نیز می دهد. بنابراین برچسب ها برای استفاده صحیح صندلی و انتخاب نوع مناسب برای کودک بسیار مهم هستند.

اسکلت صندلی ماشین کودک

صندلی ماشین بچه، از پلاستیک فشرده ساخته شده است که در برابر ضربه مقاوم است و البته در برخورد و ضربه خرد نمی شود. این پلاستیک به گونه ای است که بعد از 6 سال استفاده، استحکام کافی در برابر ضربه را از دست می دهد و در این زمان از صندلی نباید استفاده شود. تاریخ انقضای درج شده بر روی برچسب به دانستن این زمان کمک می کند.

پایه صندلی ماشین

پایه قسمتی است که بر روی صندلی خودرو نصب می شود و اسکلت صندلی بر روی آن قرار می گیرد و بعد از نصب نباید از جایش بیشر از 2.5 سانتیمتر حرکت کند. البته بعضی از صندلی های پایه ندارند و بدون پایه نصب می شوند.

صندلی ماشین کودک از طریق کمربند ایمنی خودرو و یا سیستم ایزوفیکس قابل نصب می باشد.

پد و روکش صندلی

قسمت دیگر صندلی، پد و پارچه ای است که اسکلت صندلی را می پوشاند. پارچه صندلی ماشین ها معمولا، قابل شستشو هستند. برای شستشوی آنها بهتر است از موارد سفید کننده و قوی استفاده نشود.

کمربند و سگک

یک قسمت مهم دیگر صندلی ماشین کودک، بندها و سگک کمربند می باشند. برای حفظ ایمنی کودک تا زمانی که صندلی ماشین به اندازه کودک است، باید از کمربند ایمنی استفاده کرد.

کمربندها نیز در دو نوع سه نقطه ای و پنج نقطه ای هستند. بندهای کمربند 5 نقطه ای از روی شانه ها و روی پاهای کودک رد می شوند و به سگک موجود بر روی تسمه فاق متصل می شوند. بعد از بستن کمربند، نباید نه خیلی سفت و نه خیلی آزاد برای کودک باشد.

پدهای متصل به صندلی ماشین

بعضی از صندلی ماشین ها، دارای پدهایی هستند که به صندلی متصل نیستند و قابل جدا شدن هستند. این پدها برای حفظ ایمنی و محافظت بیشتر از سر و گردن نوزاد کاربرد دارند. این پدها، صندلی ماشین را قابل استفاده برای نوزاد می کند. با بزرگتر شدن کودک، پدها را باید جدا کنید تا نشیمنگاه صندلی برای کودک با جثه بزرگتر قابل اسفاده شود.

نصب رو به جلو و عقب

صندلی ماشین کودک که دارای پایه است به راحتی می تواند رو به جلو و رو به عقب نصب کنید. برای کودکان تا دو سالگی، بهتر است صندلی رو به صندلی عقب خودرو نصب شود تا محافظت بیشتری از کودک شود. برای نصب رو به جلو نیز برای کودکان بعد از دو سالگی به راحتی می توانید صندلی را بر روی پایه جا به جا کنید و نصب کنید.

همچنین برای راحتی کودک، پشتی صندلی را می توانید در زاویه 30 یا 45 و بیشتر تنظیم کنید. برای نوزاد، تنظیم پشتی صندلی دربیشترین حالت، در نصب صندلی رو به عقب امکان پذیر می باشد تا جای کافی برای برای تنظیم زاویه وجود داشته باشد.

صندلی تقویتی یا حامی

وقتی که قد و وزن کودک از محدودیتهای استفاده از صندلی ماشین کودک گذشت، باید از صندلی تقویتی یا بوستر صندلی ماشین استفاده کنید. بوستر صندلی نیز رو به جلو استفاده می شود و برای کودکان تا 12 سالگی کاربرد دارد. این مدل از صندلی، ارتفاع کودک را در هنگام نشستن بر روی صندلی خودرو بالا می آورد و کمربند ایمنی خودرو را برای کودک قابل استفاده می کند.

بوستر صندلی ماشین نیز دارای دو مدل است. یک مدل آن دارای پشتی بلند و یک تکیه گاه برای نشستن کودک است. یک مدل دیگر، بدون پشتی بلند است. این مدل فقط ارتفاع کودک را در هنگام نشستن بالا می آورد.