سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه نصب صندلی ماشین کودک

نظر

طریقه نصب صندلی ماشین کودک

بعد از خرید صندلی ماشین کودک مهم ترین کار والدین نصب صحیح آن در خودرو است. اولین راه برای نصب صندلی ماشین کودک، خواندن دفترچه راهنمای شرکت تولید کننده صندلی است. با این حال بر طبق گزارشات معتبر نزدیک به 70 درصد صندلی ماشینها به درستی نصب نمی شوند. بنابراین متوجه شده اید که نصب صندلی ماشین کودک کار چندان آسانی نیست.

برای حفظ امنیت و سلامت کودک، درست نصب کردن صندلی در خودرو اهمیت زیادی دارد. زیرا در صورتی که صندلی به روش اصولی و استاندارد نصب نشود، می تواند آسیب های جبران ناپذیری را به وجود بیاورد. در اینجا با بررسی نکاتی شما را با طریقه صحیح نصب صندلی ماشین آشنا می کنیم. 

جهت نصب صندلی ماشین کودک

صندلی ماشین کودک را در دو جهت رو به جلو و رو به عقب میتوانید نصب کنید.

نصب صندلی رو به عقب به حالتی گفته می شود که صورت کودک رو به صندلی خودرو می باشد. برای نصب در این حالت، صندلی ماشین را به صورت برعکس و رو به عقب نصب می شود. از نظر کارشناسان، برای کودکان تا دو و سه سالگی صندلی ماشین کودک باید رو به عقب نصب شود. این حالت نصب تا زمانی که قد و وزن کودکتان درون صندلی جای می گیرد باید مورد استفاده قرار گیرد.

با بزرگتر شدن کودک و از سه سالگی به بعد صندلی ماشین کودک را بر روی صندلی خودرو رو به جلو نصب کنید. در این حالت صورت کودک به سمت جلوی ماشین قرار می گیرد.

جای نصب صندلی

یکی دیگر از سوالات والدین این است که صندلی ماشین کودک را بر روی کدام صندلی از خودرو نصب کنیم؟

در دو حالت نصب رو به عقب و رو به حلو، بهترین و مطمئن ترین محل نصب صندلی ماشین کودک، بر روی صندلی عقب خودرو است. زیرا در صورت نصب صندلی بر روی صندلی جلوی خودرو و باز شدن ایربگ، می تواند باعث خفگی نوزاد شود.

برای کودکان نیز به دلیل فاصله کم صندلی ماشین کودک با جلوی ماشین می تواند در هنگام تصادفت خطر آفرین باشد. از این رو توصیه می شود به کودکان تا 12 سالگی نیز اجازه نشستن بر روی صندلی جلوی خودرو ندهید.

خواندن دفترچه راهنمای صندلی ماشین

دستورالعملها و خواندن دفترچه راهنمای صندلی ماشین برای نصب درست آن صندلی بسیار کاربردیست. با استفاده از این دستورالعملها، تنظیم زاویه و تکیه گاه صندلی، چگونگی نصب رو به جلو و عقب، نحوه بستن کمربند ها و .. را بیاموزید و با توجه به آنها صندلی را به درستی نصب کنید.

 محکم کردن صندلی و بررسی کمربند

پس از نصب صندلی، اطمینان حاصل کنید که تکیه گاه و کف صندلی ماشین، کاملا مماس با صندلی خودرو باشد. پس از نصب صندلی، هیچ فاصله ای بین صندلی ماشین کودک و صندلی خودرو نباید وجود داشته باشد. همچنین بعد از نصب صندلی، نباید صندلی در جای خودش تکان بخورد و یا بلغزد. برای اطمیان از محکم شدن صندلی، کمی فشار وارد کنید و از نصب صحیح صندلی مطمئن شوید.