سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چه نوع صندلی ماشینی برای کودک بخریم؟

نظر

 

چه نوع صندلی ماشینی بخریم؟

بعد از تولد نوزاد, لوازم زیادی را باید خریداری کنید. این لوازم نگهداری و مراقبت از نوزادان را آسان می کند و برای زندگی فرزند تازه به دنیا آمده ضروری است. از جمله این لوازم می توان به تخت و  کالسکه نوزاد و .. اشاره کرد. یکی دیگر از لوازمی که تهیه آن بسیار مهم است صندلی ماشین کودک یا صندلی خودرو نوزاد و کودک است.

خرید صندلی ماشین نوزاد بهترین وسیله برای محافظت از نوزاد در حین رانندگی است. زیرا نشاندن نوزاد بر روی صندلی کار بسیار خطرناکی است. اکر ماشین دارید, خرید صندلی ماشین مناسب را باید در اولویت قرار دهید. اکر به همراه نوزاد از وسایل نقلیه دیگران نیز استفاده می کنید باید از صندلی ماشین نوزاد یا کریر برای نوزاد استفاه کنید. و نکته دیگر اینکه سعی کنید بهترین نوع صندلی ماشین را برای نوزادتان تهیه کنید. زیرا با خرید صندلی مناسب می توانید تا سالها, امنیت کودک را در بالاترین حد فراهم کنید.

انواع صندلی خودرو نوزاد و کودک

صندلی ماشین کودک مناسب با نوع خودرو

اولین نکته ای در هنگام خرید صندلی ماشین باید به آن توجه کنید, نوع ماشینتان است. با توجه به اندازه ماشین, صندلی کودک مناسب انتخاب کنید. اگر خودروی کوچکی دارید, از خرید صندلی های بزرگ خودداری کنید. زیرا صندای های بزرگ, تمام فضای صندلی  خودرو را می گیرد و نصب و باز کردن آن نیز برای شما مشکل می شود.

خودرویتان دارای سیستم ایزوفیکس می باشد یا نه در انتخاب نوع صندلی تاثیر دارد. زیرا بعضی از صندلی ها مخصوصا صندلی های مدرن تر, فقط با ایزوفیکس نصب می شوند. اگر صندلی کودک در خودرویتان فقط به وسیله کمربند نصب می شود, در انتخاب صندلی دقت کنید. و صندلی ماشینی بخرید که قابلیت نصب به وسیله کمربند را هم داشته باشد.

تقسیم بندی صندلی خودرو بر اساس سن نوزاد و کودک

سن نیز از نکات مهم در خرید صندلی ماشین مناسب برای کودک است. برای سنین متفاوت کودک از بدو تولد تا وزن 36 کیلوگرم صندلی های مخصوص کودک به دسته های زیر تقسیم می شوند:

گروه (0):  این گروه مناسب برای نوزادان از 0 تا 10 کیلوگرم است.

گروه (0+): این گروه برای نوزادان از بدو تولد تا 13 کیلوگرم هم قابل استفاده است. (برای نوزاد تا یک سالگی)

گروه (1): مناسب برای کودکان از 9 تا 18 کیلوگرم است.

گروه (2): این گروه مناسب برای کودکان از 15 تا 25 کیلوگرم است.

گروه (3): این گروه مناسب برای کودکان از 25 تا 36 کیلوگرم است.

صندلی ماشین کودک دست دوم

در حالت کلی بهتر است صندلی خودرو کودک را دست دوم نخرید. زیرا هر چقدر در ظاهر صندلی ماشین دست دوم سالم به نظر بیاید, باز هم ممکن است دارای نواقصی باشد که به چشم دیده نشود. یا در تصادفات یا خوردن ضربه , بدنه آن آسیب دیده باشد و در این صورت امنیت کودک را به خطر می اندازد. اما اگر باز هم قصد خرید صندلی دست دوم را دارید, ابتدا تحقیق کنید. سوابق صندلی را بررسی کنید. و هیچ کدام از اجزای صندلی حداقل در ظاهر دچار شکستگی یا خرابی نباشد.

نکات زیر را در تهیه صندلی ماشین مناسب برای کودک در نظر بگیرید:

دارای کمربند ایمنی با 5 نقطه اتصال باشد تا محافظت کاملی از کودک شود.

دارای پارچه و تشک با قابلیت جدا کردن و شستشو باشد.

دارای تشک و کمربند ایمنی نرم باشد تا کودک اذیت نشود.

بهتر است دارای پارچه ضد تعریق باشد و قابلیت عبور جریان هوا را داشته باشد. و کودک ساعتهای طولانی بدون گرم شدن روی آن بنشیند.

دارای پدهای محافظ سر و گردن نوزاد باشد و قابلیت تنظیم با رشد کودک را داشته باشد.

قابلیت نصب و باز کردن آسان نیز داشته باشد.

دارای استاندارد و ضمانت شرکت سازنده نیز باشد تا بتوانید  با اطمینان از آن برای کودک استفاده کنید.